Patent & Contract Advisor

Geef jij met jouw juridische advies toegevoegde waarde aan onze offerte- en opdrachtteams en zorg jij er daarnaast voor dat onze patenten correct worden vastgelegd?

Wat ga je doen?

In de functie van Patent- & Contract administrator combineer jij twee takenpakketten:

 

  • Als Patent administrator zorg jij er voor dat technische patenten worden aangevraagd, bijgehouden en opgevolgd: jij ondersteunt de ontwikkelaars met het beschermen van hun ideeën in samenwerking met ons patentenbureau. De technische input t.b.v. de aanvraag van de patenten wordt gegeven door de ontwikkelaars van de afdeling Research & Development, de patentaanvraag wordt door jou en ons patentenbureau aan de hand van deze informatie opgesteld en ingediend.

 

  • Als Contract Advisor heeft jouw advies over juridische zaken en risico’s toegevoegde waarde voor onze klantgerichte offerte- en opdrachtteams. In deze zelfstandige rol ondersteun je onder andere de afdeling Sales bij het opmaken en/of doornemen van contracten, ben je het aanspreekpunt voor vragen van zowel klanten als collega’s en organiseer je de bijbehorende administratieve taken.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit het beoordelen, opstellen en uitonderhandelen van (Engels- en Nederlandstalige) overeenkomsten met uiteenlopende niveaus van complexiteit, zoals opdrachtbevestigingen, (klant-specifieke) algemene voorwaarden, raamwerkovereenkomsten voor projecten en servicecontracten. Je scheidt hoofd- en bijzaken in contracten en stelt een eenduidige en beknopte samenvatting voor de business op.

In deze functie krijg je te maken met verschillende contactpersonen; bij een grote opdrachtgever overleg je met een jurist, bij een kleinere opdrachtgever met de eigenaar van het bedrijf of de Inkoper. Het is noodzakelijk dat je hier in de wijze van communiceren rekening mee houdt en deze op een dusdanige wijze laat verlopen dat de strekking voor iedereen duidelijk (en niet onnodig ingewikkeld) is.

Daarnaast neem je in het kader van de AVG-wetgeving de rol van Privacy-officer op je.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zijn wij op zoek naar een technisch onderlegde collega met kennis van internationale verkoopcontracten- en patenten. Daarnaast voldoe je aan de onderstaande eisen:

  • Afgeronde opleiding richting juridisch / rechten en/of Intellectual Property (IP) (minimaal HBO).​​​​
  • Werkervaring als juridisch secretaresse of vergelijkbaar (mét ervaring op het gebied van patenten) binnen een technische productieomgeving.
  • Kennis van (internationale verkoop-)contracten, projectmanagement en branche specifieke risico’s.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse én Engelse taal (inclusief technische termen), zowel in woord als in geschrift.
  • Gestructureerd werken is voor jou de standaard.
  • Vanwege de hectiek die het opstellen van contracten met zich mee brengt ben je in staat om onder tijdsdruk te werken, kun je goed plannen en prioriteiten stellen.
  • Vanzelfsprekend ben je discreet (er zal een geheimhoudingsbeding van toepassing zijn), werk je nauwkeurig en heb je oog voor detail.
  • Vanwege de verschillende werklocaties in de Hoeksche Waard dien je in het bezit te zijn van eigen vervoer.
  • Je bent parttime of fulltime beschikbaar; minimaal 24 uur per week verdeeld over 3 of meer werkdagen, wanneer nodig kun je meer uren maken voor het afronden van werkzaamheden / kun je schuiven qua werkdagen. Thuiswerken behoort niet tot de mogelijkheden!!

 

Ben jij dé Patent- & Contract Advisor die wij zoeken? Dan nodigen wij jou graag uit voor een kennismakingsgesprek. Solliciteer per e-mail (met CV en motivatiebrief) naar Wesley van Eden via wesleyvaneden@werecruitment.nl. 

Voor overige informatie graag bellen via 06 15241494

 

 

 

Patent & Contract Advisor
Type Fulltime
Plaats Zuid Holland
Contact